Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Firefox ostaja na prvem mestu, njegova priljubljenost se je v primerjavi s prejšnjo analizo povečala za odstotno točko. Sledita mu Internet Explorer in Googlov Chrome.

 


Firefox po priljubljenosti uporabe spletnih brskalnikov v Sloveniji ostaja na prvem mestu. Uporablja ga 38 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev in je v primerjavi s prejšnjo analizo, izvedeno junija lani, pridobil odstotno točko. Sledita mu Internet Explorer (36 odstotkov) in Chrome (23 odstotkov), kaže iPROM-ova analiza tehnoloških značilnosti obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, opravljena konec letošnjega januarja. Njun delež se v primerjavi s prejšnjim merjenjem ni spremenil.
 

Priljubljenost spletnih brskalnikov med obiskovalci slovenskih spletnih medijev (vir: iPROM, januar 2013).


Uporaba mobilnih naprav še naprej raste, največji delež ima Android
Izmerjeni mesečni doseg mobilnih naprav je konec januarja 2013 znašal 275.500, kar je 66 odstotkov več kot junija lani, ko je iPROM prvič razkril podatke o mobilnih napravah z dostopom do slovenskih spletnih medijev.

Glede naprav oziroma uporabljenih operacijskih sistemov je s kar 73 odstotki daleč spredaj Android. Njegov delež se je v primerjavi z analizo junija lani povečal za kar 20 odstotnih točk, s 13 oziroma 7 odstotki mu sledita iPad in iPhone. Za več kot polovico nižji delež kot pri lanski analizi pa imajo mobilni telefoni z WAP-dostopom do interneta (6 odstotkov). Na zadnjem mestu z enim odstotkom najdemo še operacijski sistem Windows.


Mobilni dostop do slovenskih spletnih medijev glede na uporabljeno
napravo oziroma operacijski sistem (vir: iPROM, januar 2013).


Analiza uporabe operacijskih sistemov med obiskovalci slovenskih spletnih medijev
Analiza uporabljenih operacijskih sistemov je pokazala, da večina obiskovalcev slovenskih spletnih medijev prisega na operacijske sisteme Microsoft Windows. Windows 7 uporablja že več kot polovica obiskovalcev slovenskih spletnih medijev (skoraj 56 odstotkov, v lanski analizi 48 odstotkov). Na drugem mestu je Windows XP, katerega uporaba še naprej pada - januarja ga je uporabljala dobra tretjina obiskovalcev (junija 2012 42 odstotkov). Sledi Windows Vista, uporaba katere je tudi malenkost upadla in je imela januarja letos 4-odstotni delež.

Operacijska sistema Mac OS in Linux imata skupaj 3 odstotke obiskovalcev, Windows 8, ki je na prodajne police prišel kot zadnji iz družine Windows, pa uporablja že slaba 2 odstotka obiskovalcev slovenskih spletnih medijev.

Najpogosteje uporabljane ločljivosti zaslonov
Na prvem mestu je ločljivost zaslona 1280x1024 s 16 odstotki, kar je enako kot prejšnjič, za pet odstotnih točk pa je upadla ločljivost zaslonov 1280x768, sedaj jo uporablja 11 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev. Obe sta sicer značilni za 17- in 19-palčne zaslone.

Ločljivosti 1366x768 in 1280x800, značilni za prenosne računalnike, ostajata na približno enakih odstotkih kot junija lani, prva ima 13, druga 9 odstotkov.

Ločljivost 1680x1050 točk, značilna za 20- in večpalčne zaslone, je pridobila dve odstotni točki in ima tako 10 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, ločljivost Full HD (1920x1080 točk) ima 8 odstotkov, zaslone z ločljivostjo 1440x900 točk, ki so značilni za novejše prenosnike, pa uporablja 5 odstotkov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev.

Profil povprečnega obiskovalca slovenskih spletnih medijev
iPROM je po podatkih analize ocenil profil povprečnega obiskovalca slovenskih spletnih medijev - povprečni obiskovalec uporablja operacijski sistem Windows 7, zaslon z ločljivostjo zaslona 1280x1024 točk in brskalnik Mozilla Firefox ali Internet Explorer.

Metodološki podatki
Analiza je bila izvedena z rešitvijo iPROM AD Server, namenjeno distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. iPROM z omenjeno rešitvijo neprestano spremlja tehnološke značilnosti računalnikov obiskovalcev slovenskih spletnih medijev, obenem pa preverja tudi tipe brskalnikov, operacijske sisteme in ločljivosti zaslonov. Analiza je bila opravljena konec januarja 2013, tedenski vzorec pa je po standardu IAB zajemal 330 milijonov meritvenih zahtevkov.

O podjetju iPROM
iPROM je vodilna spletna medijska agencija na domačem trgu, ki nudi celovite rešitve za digitalno komuniciranje. Naročnikom zagotavlja pripravo, organizacijo in izvedbo izključno takšnih digitalnih oglaševalskih akcij, ki prinašajo merljive in vidne rezultate. Širok nabor edinstvenih tehnoloških in medijskih rešitev (iPROM AD Server, iPROM CentraliPROM Video, iPROM Svetovanje, iPROM Social, iPROM Search, iPROM Cloud, iPROM Mobile) omogoča izvedbo najobsežnejših in najzahtevnejših digitalnih trženjskih strategij, njihovo optimizacijo in končen uspeh.

Podjetje je zavezano neodvisnosti in transparentnosti, saj le tako zagotavlja najširši nabor medijskih rešitev v digitalnem okolju - od oglaševanja na vsebinskih spletnih medijih, družabnih omrežij do virusnega oglaševanja in oglaševanja v iskalnikih. Celoten medijski zakup, ki ga opravlja iPROM, temelji na t. i. programski opremi za zakup v oblaku (»Cloud Media Buying«), ki jo razvijajo v družbi iPROM. Lastne programske rešitve zagotavljajo celostno analitiko in dinamično optimizacijo porabe sredstev pri vseh oblikah zakupa medijskega prostora. iPROM sledi smernicam IAB na področju tehnologije za serviranje oglasov, video oglaševanja, obogatenih spletnih oglasov in mobilnih oglasov.


Dodatne informacije:

Nina Bilban

iPROM, d. o. o.
Šlandrova ulica 4b
1231 Ljubljana - Črnuče

T: 01/ 51 10 787
F: 01/ 51 10 783
E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
S: www.iprom.si