Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Fachpack zabeležil okvirno 32.000 obiskovalcev, končno spet normalen sejemski občutek.
»Končno spet normalen sejemski občutek!« so bili navdušeni razstavljavci in obiskovalci letošnjega sejma Fachpack v Nürnbergu (Nemčija). V treh dneh dogodka je sejem obiskalo okoli 32.000 obiskovalcev in vsak tretji je prišel iz tujine. Tudi na letošnjem Fachpacku je javnost lahko spoznala trende in novosti, ki so bile predstavljene na 1154 razstavnih prostorih. Pred pandemijo koronavirusa, leta 2019, je Fachpack obiskalo 44.000 obiskovalcev.

#fachpack #embalaza #sejem #pakiranje

Po besedah ​​organizatorja je letošnja glavna tema sprememb v embalažni industriji »Transition In Packaging« zadela bistvo tega obdobja. »Čeprav splošna situacija za številna podjetja trenutno ni lahka, je bila evropska embalažna industrija na FachPacku izjemno inovativna in usmerjena k rešitvam,« povzema Heike Slotta, izvršna direktorica razstave Nürnbergškega sejma.

Obiskovalci iz več kot 90 držav
Fachpack je ponudil obsežen nabor rešitev vzdolž celotne procesne verige embaliranja: od embalažnih materialov in pakirnih strojev do tiska in končne obdelave embalaže do logističnih sistemov in storitev. Obiskovalci so prišli iz 89, večinoma evropskih držav. V večjem deležu so prišli iz Avstrije, Italije, Poljske, Švice, Nizozemske, Češke, Francije, Turčije in Slovenije. V primerjavi s preteklimi organizacijami sejma se je mednarodni delež povečal za okoli 32 odstotkov (2021: 29 odstotkov).

Letos je bilo sicer število obiskovalcev in razstavljavcev še vedno precej nižje v primerjavi s številom teh na zadnjem »predkoronskem« sejmu Fachpack. V letu 2019 je sejem obiskalo okoli 44.000 obiskovalcev, razstavljalo je 1.591 razstavljavcev. V letu 2021, ki ga je zaznamoval koronavirus, je Fachpack zabeležil le okoli 24.000 obiskovalcev.

V letu 2023 si bo FachPack vzel redni premor in bo zato organiziran 24. do 26. septembra leta 2024, prav tako na razstavišču v Nürnbergu. Sta pa v prihodnjem letu na koledarju sejmov za sektor embalaže še sejma Interpack v Düsseldorfu - Nemčija (4. do 10. maj 2023) in Labelexpo v Bruslju - Bruselj (11. do 14. september 2023).

Povečanje prodaje pri proizvajalcih embalaže
Proizvajalci embalaže so v letu 2021 lahko povečali proizvodnjo in prodajo, to kažejo trenutni podatki skupnega odbora nemških proizvajalcev embalaže (GADV). Po obsegu proizvodnje ima največji prodajni delež embalaža iz papirja, kartona in lepenke, največjo vrednost proizvodnje pa plastična embalaža. V letu 2021 so proizvedli okoli 19,6 milijona ton embalaže, s čimer so obseg proizvodnje povečali za 4,8 odstotka. Tudi vrednost proizvodnje se je močno povečala za kar 10,9 odstotka in je v letu 2021 znašala okoli 35,8 milijarde evrov. Največji delež vrednosti proizvodnje z okoli 44-odstotnim deležem je tako kot v preteklih letih ustvarila plastična embalaža, količinsko pa je bila največja skupina embalažnih materialov papir, lepenka in karton z okoli 49-odstotnim deležem.

Izvoz zmogljivih embalažnih strojev
Izvozno močno industrijo embalažnih strojev trenutno upočasnjujejo sama proizvodnja zaradi dobavnih težav ter globalne gospodarske ovire in krize. Zaradi obsega izvoza, doseženega v prvi polovici leta, v kombinaciji z dobrimi zaostanki naročil, se v letu 2022 kljub temu pričakuje nizka rast proizvodnje. Po podatkih združenja VDMA se je proizvodnja embalažnih strojev za živilsko embalažo leta 2021 povečala za 4,6 odstotka na vrednost 7 milijard evrov.

Izvoz približno 300 proizvajalcev v Nemčiji se je leta 2021 povečal na 5,922 (prejšnje leto 5,673) milijarde evrov in je tako le nekoliko pod najvišjim obsegom doseženim pred pandemijo koronavirusa. Vrednost izvoza predstavlja 84 odstotkov obsega proizvodnje. Najmočnejši kupci nemških embalažnih strojev so tradicionalno države EU, sledi Severna Amerika in Azija. Po državah odjemalcih so ZDA daleč pred Kitajsko, Francijo in Poljsko. Svetovna trgovina embalažnih strojev je težka skoraj 22 milijard evrov, visoko inovativna nemška industrija ima že leta 26-odstotni delež in je pred najbližjim tekmecem, Italijo.

Več informacij na www.fachpack.de.