Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
iPROM je predstavil rešitev SafeMetric™, ki podjetjem in organizacijam omogoča spremljanje spletne analitike z zunanjimi ponudniki analitičnih rešitev v skladu z novimi zahtevami Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1), brez kritičnih vplivov na relevantnost pridobljenih podatkov. Z njo Slovenija sledi evropski direktivi o varstvu zasebnosti (ePrivacy Directive) uporabnikov interneta.


Shema delovanja koncepta SafeMetric.

Nova iPROM-ova tehnična rešitev SafeMetric™ skrbi za anonimizacijo podatkov uporabnikov interneta. Upravljalcem spletnih mest v skladu z novimi regulativami omogoča sodelovanje z zunanjimi ponudniki spletne analitike, kot so Google Analytics in podobni, brez izrecnega privoljenja uporabnikov. Naročniki nove iPROM-ove storitve lahko tako skladno z novimi zahtevami zakona sodelujejo z zunanjimi ponudniki spletne analitike brez kritičnih vplivov na relevantnost pridobljenih metrik.

Način delovanja rešitve SafeMetric
Pri klasičnem načinu uporabe zunanjih ponudnikov analitike (npr. Google Analytics in podobni) se podatki o uporabniku in njegovih aktivnostih neposredno prenašajo z uporabnikovega računalnika na strežnik ponudnika analitike, ki s tem pridobi vse podatke o uporabniku. Te lahko uporablja v lastne namene, poleg tega pa lahko uporabniku sledi prek različnih spletnih strani. Upravljalec spletne strani mora za nameščanje in uporabo tovrstnih piškotkov pridobiti izrecno privoljenje uporabnika.

Pri iPROM-ovi rešitvi SafeMetric se podatki uporabnika, pridobljeni na naročnikovi spletni strani, najprej prenesejo na za to namenjeni strežnik, kjer jih posebni kodirni algoritmi SafeMetric anonimizirajo tako, da končni (zunanji) ponudnik analitike prejme le podatke, ki so potrebni za izdelavo statističnih poročil in povzetkov, ne pa tudi dejanskih podatkov o uporabniku. S tako obdelanimi podatki zunanji ponudnik analitičnih rešitev ne more slediti uporabnikom prek različnih strani, pridobljene podatke pa lahko tako uporablja le za prikaz grafičnih poročil, ustvarjenih s kodiranimi podatki v anonimni obliki.

Rešitev SafeMetric uporablja lastne spletne piškotke (t. i. »1st party cookies«), kar pomeni, da jih lahko servira in bere samo spletna stran naročnika, ne pa tudi tretje osebe. Anonimizacija podatkov s posebej razvitimi kodirnimi algoritmi programske rešitve SafeMetric tudi ni reverzibilna, kar pomeni, da na podlagi anonimnih podatkov ni mogoče v obratni smeri povezati ali kakorkoli identificirati posameznega uporabnika.

Rešitev SafeMetric tako naročnikom pomaga izpolnjevati nove določbe ZEKom-1 in jim skladno s priporočili Informacijskega pooblaščenca zagotavlja spoštovanje zasebnosti do uporabnikov interneta brez drastičnih vplivov na relevantnost podatkov, pridobljenih s spletno analitiko zunanjih ponudnikov.

Ključne prednosti rešitve SafeMetric
Prednost rešitve SafeMetric je, da lahko naročniki nadaljujejo sodelovanje z zunanjimi ponudniki spletne analitike v skladu z zakonskimi določili in priporočili brez kritičnih vplivov na relevantnost pridobljenih metrik. Grafični prikazi statističnih podatkov pri teh ponudnikih ostajajo enaki, kot so jih uporabniki analitičnih orodij že vajeni. SafeMetric poleg tega omogoča tudi arhiviranje podatkov, kar naročnikom zagotavlja dodatno varnost v primeru prekinitve sodelovanja z zunanjim ponudnikom spletne analitike oziroma pri njegovi menjavi.

Implementacija rešitve SafeMetric na spletne strani naročnika je popolnoma preprosta. Naročniku je takoj po podpisu pogodbe dodeljeno posebno uporabniško ime in geslo, s katerim prek spletnega mesta www.safemetric.si dostopa do svojih uporabniških strani, kjer dobi vsa potrebna tehnična navodila in druge podrobnosti, povezane z implementacijo rešitve.

»V iPROM-u razumemo skrb podjetij in organizacij glede spoštovanja zasebnosti uporabnikov interneta. Z novo rešitvijo jim želimo pomagati, da se čim hitreje in enostavneje prilagodijo evropskim smernicam in slovenskim zakonskim zahtevam na tem področju. Spletna analitika je za uspešno poslovanje danes ključnega pomena, z novo rešitvijo pa želimo naročnikom omogočiti ustrezno uporabo le-te, znotraj zakonskih okvirov«, je ob predstavitvi nove rešitve povedala Lucie Pokorna, strokovni vodja za strateško internetno svetovanje v družbi iPROM.

Zakonska podlaga
Slovenski ZEKom-1, ki izhaja iz evropske direktive (ePrivacy Directive) in stopi v veljavo 15. junija 2013, se navezuje na Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1, 17. člen), v skladu s katerim je dovoljeno zbiranje statističnih in arhivskih podatkov v anonimizirani obliki, brez izrecne privolitve uporabnikov. Poleg tega je v skladu s priporočili Informacijskega pooblaščenca uporaba lastnih analitičnih piškotkov (»1st party cookies«) dovoljena brez predhodne odobritve s strani uporabnika, vendar pa zahteva, da je kljub temu potrebno uporabnike o uporabi spletnih piškotkov obvestiti ter jim v nadaljevanju ponuditi možnost odklonitve.

Rešitev SafeMetric so v iPROM-u razvili na podlagi nove zakonodaje ter priporočil glede uporabe piškotkov in zasebnosti na internetu. Naročnikom z njo zagotavljajo tehnično rešitev, ki jim omogoča pridobivanje relevantnih metrik v skladu z novim zakonom. SafeMetric je zaščitena blagovna znamka družbe iPROM, rešitev pa bodo v prihodnosti implementirali tudi na druga področja spletnega merjenja.





O podjetju iPROM
iPROM je vodilna spletna medijska agencija na domačem trgu, ki nudi celovite rešitve za digitalno komuniciranje. Naročnikom zagotavlja pripravo, organizacijo in izvedbo izključno takšnih digitalnih oglaševalskih akcij, ki prinašajo merljive in vidne rezultate. Širok nabor edinstvenih tehnoloških in medijskih rešitev (iPROM AD Server, iPROM CentraliPROM Video, iPROM Svetovanje, iPROM Social, iPROM Search, iPROM Cloud, iPROM Mobile) omogoča izvedbo najobsežnejših in najzahtevnejših digitalnih trženjskih strategij, njihovo optimizacijo in končen uspeh.

Podjetje je zavezano neodvisnosti in transparentnosti, saj le tako zagotavlja najširši nabor medijskih rešitev v digitalnem okolju - od oglaševanja na vsebinskih spletnih medijih, družabnih omrežij do virusnega oglaševanja in oglaševanja v iskalnikih. Celoten medijski zakup, ki ga opravlja iPROM, temelji na t. i. programski opremi za zakup v oblaku (»Cloud Media Buying«), ki jo razvijajo v družbi iPROM. Lastne programske rešitve zagotavljajo celostno analitiko in dinamično optimizacijo porabe sredstev pri vseh oblikah zakupa medijskega prostora. iPROM sledi smernicam IAB na področju tehnologije za serviranje oglasov, video oglaševanja, obogatenih spletnih oglasov in mobilnih oglasov.

Dodatne informacije:
Nina Bilban
iPROM, d. o. o.
Šlandrova ulica 4b
1231 Ljubljana - Črnuče
Tel.: 01/ 51 10 787
Faks: 01/ 51 10 783
E-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Spletna stran: www.iprom.si