Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Zahteve za označevanje in pakiranje postajajo vse bolj zapletene.
V svetu negotovosti, kjer je del formule tudi zaznani globalni upad celotne tiskarske proizvodnje, je spodbudno videti, da digitalne etikete, embalaža in okraševanje (lak in/ali folija) lepo uspevajo, je komentiral Bojana Zupančiča, vodje prodaje za industrijski in profesionalni tisk v podjetju Konica Minolta Slovenija. Potreba po večji avtomatizaciji in inovativnih celovitih ekosistemih bo še naprej visoko na dnevnem redu in bo bistvena gonilna sila za akterje v industriji, kot so proizvajalci, blagovne znamke in dobavitelji. Večja osredotočenost na celotne proizvodne delovne procese v sektorjih embalaže in etiket prav tako pomaga proizvajalcem, da ponovno premislijo o možnostih v svetu novih priložnosti.

#konicaminolta #trend #etikete #embalaza #avtomatizacija #digitalizacija

Zahteve za označevanje in pakiranje postajajo vse bolj zapletene, saj se zahteve po podatkih povečujejo, skladnost in regulativna okolja pa zaostrujejo, zato se dobavna veriga vse bolj zanaša na označevanje kot pomemben vir sledljivosti.

Pripravljen na še večjo rast
Vsi ti dejavniki kažejo, da je evropski trg digitalnih etiket in embalaže - in tudi trgi po vsem svetu - pripravljen na še večjo rast. "Povpraševanje po digitalno natisnjeni embalaži je na splošno ostalo visoko, saj se izdelki, kot so etikete, izdelujejo v večjih količinah in niso več omejeni na promocijska dela v kratkih nakladah," je v svojem globalnem pregledu trgov tiskarske opreme¹ zapisal Smithers. Podobno je bilo tudi povpraševanje po digitalno potiskanem valovitem kartonu v embalažni industriji veliko.

Proizvodnja, maloprodaja, transport, tekstil, hrana in pijača ter logistika so med pomembnimi dejavniki, zaradi katerih je digitalna izdelava etiket postala splošno sprejeta tehnologija, pri čemer so številni trgi embalaže na prelomni točki in zreli za digitalno izdelavo.

Trg pijač se poslužuje digitalne tehnologije
Trgovina s pijačami je sektor, v katerem bodo stranke v prihodnjih letih eksponentno povečevale svoje poslovanje z digitalnim tiskom etiket v kombinaciji z okraševanjem. Učinki z lakom in/ali folijo postajajo vse pomembnejši pri odločanju kupcev vina.

Zaupanje v digitalno izdelane vinske etikete potrjujejo tudi strokovnjaki iz panoge². "V naslednjih petih letih bodo nove tehnologije digitalnega okraševanja spodbujale uporabo krajših serij, kar bo trg vina z veseljem sprejel," je navedeno v Smithersovem poročilu. "Poleg tega sta z rastjo cen vrhunskih vin varnost in zaščita pred ponarejanjem, vgrajena v etiketo, za vinske kleti vse pomembnejša." 

Možnosti za preprečevanje ponarejanja, vključno z inovativnim in najsodobnejšim projektom prilagajanja brizgalnih tiskalnikov z družbo Industrial Inkjet Ltd (IIJ), so bile pomemben del prisotnosti Konice Minolte na sejmu Labelexpo septembra lani. Sistem za tisk AccurioLabel 230 je bil konfiguriran z DC330Mini podjetja Grafisk Maskinfabrik (GM). Podjetje IIJ, ki je priznani svetovni strokovnjak za varnostni tisk z UV-barvami, je v okviru postavitve, ki je pritegnila množico ljudi na stojnico Konice Minolta, prikazalo tudi druge načine tiska. 

Spodbujanje možnosti tiska za vinarje
Dolgoletna stranka Konice Minolte, podjetje Firus Druck, je primer, kako je bila njena rast na področju digitalne izdelave etiket naravnost spektakularna. Podjetje, ki izdeluje etikete za lokalne, nacionalne in mednarodne proizvajalce vina, je bilo ena prvih strank sistema AccurioLabel 400, sistema za tisk etiket. Celotno zgodbo si lahko preberete tukaj, na YouTubu pa si jo lahko ogledate tukaj

Kot vodilni na evropskem trgu digitalnih sistemov za tiskanje etiket (Infosource) bo Konica Minolta še naprej premikala meje in pomagala proizvajalcem, da izkoristijo svoje možnosti tiska. Verjamejo tudi, da bodo tesnejše sodelovanje s strankami in partnerji, stalna zavezanost k revolucionarnim tehnologijam tiska in izboljšanje učinkovitosti ključnega pomena v prihodnjih letih. 



Avtomatizacija delovnih tokov, programske opreme in procesov ter rešitve v oblaku so prav tako ključni dejavniki učinkovitosti v okviru prizadevanj za "pametno tovarno".

Zavezanost strankam in inovacijam
Na sejmu Labelexpo septembra lani se je pokazala neomajna zavezanost Konice Minolte svojim strankam in inovacijam. Sejem je bil odlična priložnost, da so sočasno objavili, da je po vsem svetu nameščenih že več kot 1.200 naših sistemov za tisk etiket AccurioLabel. In to je trg, na katerega so vstopili pred manj kot desetletjem. 

Kljub razcvetu na področju izdelave digitalnih etiket naj bi bile splošne napovedi rasti za ta sektor "mehke". Po nedavni analizi trga družbe Finat³ se bo to nadaljevalo vsaj do prve polovice leta 2024.

Eden od negativnih trendov je "nenehno upočasnjevanje" prodaje v e-trgovini, ki je bila v zadnjih letih pomembno gonilo. "Upočasnitev bo ostala, saj postpandemični učinki izginjajo, visoka inflacija in naraščajoče obrestne mere pa znatno omejujejo povpraševanje," je zapisano v poročilu.   

Ne glede na to, da so v Konici Minolti dosegli velik napredek na trgu etiket, se zavedajo tudi velikih izzivov, s katerimi se bodo njihove stranke soočale v prihodnjem letu. Vendar imajo občutek, da se bodo težave s katerimi se soočajo, kot je oskrba s surovinami, začele umirjati. In to kljub poročilu družbe Gartner⁴, ki je opozorilo na raziskavo iz leta 2021, ki je razkrila, da 68% vodilnih v dobavni verigi nenehno opominja na motnje z velikim vplivom in da želi biti 79% organizacij z več kot 500 zaposlenimi v naslednjih nekaj letih bolje pripravljenih na tveganja.

Zavezanost k aktivnim programom usposabljanja
Poleg vprašanj ponudbe in povpraševanja njihove stranke niso imune na druge posredne učinke svetovnih dogodkov. Zaradi pandemije in prisilnega zaprtja se je precejšnje število izkušenih zaposlenih predčasno upokojilo, kar je še povečalo pomanjkanje kvalificirane delovne sile, poleg tega pa se vse bolj uveljavlja delo od doma. 

Kljub temu menijo, da bodo njihove stranke želele nameniti več sredstev za privlačne programe usposabljanja, stalni razvoj zaposlenih in prilagajanje ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem. Dejstvo, da so njihovi izdelki za stranke enostavni za uporabo, povečuje privlačnost delovnih mest za talente, ki jih iščejo. In zakaj si ne bi prizadevali zaposliti več mladih talentov - in jih sami usposabljati! Več o našem pristopu si lahko preberete v blogu⁵.

V prihodnosti bo še pomembnejša industrija 5.0 - nastajajoča faza industrializacije, v kateri ljudje delajo skupaj z napredno tehnologijo in roboti, ki jih poganja umetna inteligenca, da bi izboljšali procese na delovnem mestu. Vse to bo v industrijo 4.0 ponovno prineslo osredotočenost na človeka, pa tudi večjo odpornost in večjo osredotočenost na trajnost.

Ne glede na to, kaj je pred nami, njihova zaveza ostaja zagotavljanje najboljših možnih storitev za vse svoje zaposlene, stranke in partnerje.

Več informacij na www.konicaminolta.si

¹ Smithers, The Future of Global Print Equipment Markets to 2028. Market overview, – printing equipment markets, 2018–28, page 19
² 2 Smithers, The Impact on Changing Run Lengths in Packaging and Labels to 2027, page 146
³ Report & Analysis: The European Narrow Web Market, Finat Radar 21, Q3, page 4
⁴ Case Study: How Supply Chain Risk and Resilience Can Deliver Competitive Advantage, published June 2023
⁵ Konica Minolta, See the Potential Blog: Hire young talent – and train them yourself!