Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Fotografija leta 2012, natečajrevije za kulturo Emzin za najboljšo slovensko fotografijo, je organiziran že osemnajstič. Natečaj je bil razpisan 29. novembra 2011 in se je zaključil 16. januarja 2012. Na letošnji natečaj je prispelo 519 fotografskih opusov oziroma 3401 fotografija. Poslane fotografije predstavljajo produkcijo slovenskih fotografov različnih generacij, vsebin, formatov in tehnik.


V letošnji žiriji so se zbrali: Metka Dariš, art direktorica revije Emzin, Ljubljana; Petja Grafenauer, kuratorica in kritičarka, Ljubljana; Milan Jaroš, fotograf, Praga; Petar Dabac, fotograf, Zagreb; Philippe Bordas, fotograf, Pariz. Žirija je sestavljena zelo raznovrstno, tako da lahko izbrana in nagrajena dela kažejo ves razpon delovanja, ki ga ima fotografija danes.

Podeljene so bile tri nagrade za avtorsko fotografijo in nagrada za najboljšo reportažno fotografijo. Nagrajenci bodo javnosti predstavljeni danes, nagrajene fotografije in fotografije ožjega izbora pa bodo razstavljene v Prvem preddverju Cankarjevega doma od 14. februarja do 9. marca 2012.

Obrazložitev podeljenih nagrad je za žirijo zapisala Petja Grafenauer, kuratorica in kritičarka, Ljubljana.

Avtorska fotografija

3. nagrada

(denarna nagrada v vrednosti 700 EUR, podeljuje podjetje Foto Beseničar)

Matej Leskovšek, Sevnica
Šifra: Dež


OBRAZLOŽITEV:
Serija osmih črno-belih portretov slehernikov srednjih let je tehnično prepričljiva, žirijo pa je prepričala predvsem fotografova sposobnost ujetja izrazov posameznikov raznolikih statusov, ki rahlo zabrisani za deževnimi okni avtobusov, z žalostjo, prepričanjem, dolgočasjem, vdanostjo v usodo in kopico drugih izrazov strmijo v melanholični deževni vsakdan.

2. nagrada
(denarna nagrada v vrednosti 900 EUR, podeljuje podjetje Dia Studio, d. o. o.)

Simon Chang, Ljubljana
Šifra: Midva


OBRAZLOŽITEV:
Serijo fotografij Midva nenasilno zaznamuje tematika prvih dni starševstva, ki je spretno prepletena med podobe krajine, mesta, živali in bivališč. Tehnično premišljeni in spretno izbrani dvojci podob, tu in tam obrobljeni z zatemnitvami, spet drugič pa celoviti v formatu, prepričljivo posredujejo občutje srečne intime. Dvojina fotografij se prepleta z vsebinsko noto, ki pripoveduje o času življenja, ki iz enega z rojstvom postane dva. Vsebinski in formalni kontrasti ter prepleti med združenima fotografijama dodajajo vsebinsko in estetsko vrednost združenima posnetkoma.

1. nagrada
(denarna nagrada v vrednosti 1.500 EUR, podeljuje podjetje Hermes nova, d. o. o.)

Simon Chang, Ljubljan
Šifra: Pieces


OBRAZLOŽITEV:
Prva in druga nagrada sta podeljeni istemu avtorju, saj sta oba poslana opusa v okviru letošnjih prijav izstopala s svežino, subjektivnostjo, izraznostjo in formalno dodelanostjo, ki je neločljivo povezana z vsebinskim delom, zaokroženostjo ciklov in odlično predstavitvijo. Pieces so delci življenja, ki ga s fotografskim očesom beleži avtor. Kaže nam podobe, ki jih sprva zazna z očesom, nato pa z odnosom zaljubljenega alkimista zabeleži na fotografski papir. Dodano besedilo nadgradi občutek subjektivnega in ni podpora, temveč dodatek izbranim pasovom podob. Fotografije funkcionirajo same zase, združene pa tvorijo novo, pomensko odprto in formalno zaključeno celoto.

Nagrada za reportažno fotografijo
(denarna nagrada v vrednosti 1.500 EUR, podeljuje časopisna hiša Delo, d. d.)

Matej Leskovšek, Sevnica
šifra: Titov skrivni nuklearni bunker


OBRAZLOŽITEV:
Poleg privlačne tematike, ki prikazuje Titov skrivni nuklearni bunker,skrit v centralni Bosni, je serija devetih fotografij edina izmed na natečaj prispelih reportažnih serij, ki je presegla raven kvalitetne dokumentacije in ponudila avtorsko zaznamovano presežno estetsko, tehnično, kompozicijsko, barvno in dramaturško dobro zasnovano pripoved. Toliko bolj zanimivo je, da ne gre za klasično reportažno fotografijo, saj upodobljenci niso prepoznavni posamezniki, brezimni naključneži ali človeške množice, ampak je predmet reportaže skrivno podzemno prostorje, namenjeno bivanju jugoslovanske elite s Titom na čelu v času nuklearnega ali kakšnega drugega resnejšega napada. Še preden nas serija fotografij še dodatno pritegne, ko ob zadnji fotografiji (ali pa ob imenu serije) izvemo, kdo je ikonizirani posameznik, ki naj bi naselil to prazno uradniško bivališče, pritegne izčiščena podoba repeticije enakih elementov - rdečih telefonov, rjavkastih foteljev, pisarniških luči, miz in stolov, belih pisalnih strojev -, ki jih na začetku in koncu uokvirjajo fotografije posameznosti: bivališče med zelenjem, podzemni klavstrofobični hodnik in na drugi strani zgodba maršalove pisalne mize. Serija Titov skrivni nuklearni bunker je na letošnjem natečaju predvsem po estetski vrednosti in občutljivem avtorskem izrazu močno presegla ostala prispela dela.

V letošnji ožji izbor se je uvrstilo 25 avtorjev s 25 opusi, in sicer:
Matija Brumen, Tomaž Črnej, Emina Djukič, Jaka Gasar, Peter Giodani, Melita Gjergjek, Robert Hutinski, Danilo Jakovčič, Katarina Jazbec, Silva Karim, Nataša Košmerl, Nina Koželj, Marjan Krebelj, Matej Leskovšek, Mitja Ličar (dva opusa), Janko Mandić, Katja Kremenić, Alexander Pecnik, Janez Pelko, Svit Pintar, Nela Poberžnik, Matej Povše, Boštjan Pucelj, Bojan Velikonja, Šimen Zupančič.

Na podlagi odločitve mednarodne strokovne žirije so na razstavi predstavljeni celotni opusi nagrajencev. Na razstavi ožjega izbora so predstavljeni bodisi izbori fotografij iz opusov bodisi celotni opusi. Po odločitvi članov žirije nagrajene opuse odlikuje dovršenost vsake posamezne fotografije in opusa kot celote. Opusi, ki so se uvrstili v ožji izbor, pa vsebujejo eno ali več izjemnih fotografij, medtem ko umetniška vrednost opusa kot celote ne prepriča.

Soorganizator: Cankarjev dom I Pokrovitelji nagradnega sklada: Hermes nova, d. o. o, Dia Studio, d. o. o., Foto Beseničar I Pokrovitelj nagrade za reportažno fotografijo in medijski pokrovitelj: Delo, d. d. I Pokrovitelji: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo, Veleposlaništvo Češke republike, Francoski inštitut Charles Nodier, Hotel Slon