Firefox kljub upadu priljubljenosti glede na zadnjo izvedeno analizo avgusta lani ostaja na vrhu, in sicer s 40,5 odstotka v deležu med uporabniki. Sledi mu Internet Explorer z 39,7 odstotka. Na tretjem mestu je Googlov Chrome, ki pa mu je priljubljenost zrasla na 14,3 odstotka. S skupno manj kot petimi odstotki sledita brskalnika Safari in Opera.

Priljubljenost brskalnikov v marcu 2011 (vir: iPROM)
Večina (96 %) uporabnikov Firefoxa prisega na tretjo generacijo brskalnika. Verzijo 4 trenutno uporablja dva odstotka vseh uporabnikov. Večina uporabnikov Internet Explorerja uporablja različico 8 (66 %), petina jih prisega na različico 7. Različico 6 trenutno uporablja le še dobrih 13 odstotkov, novo različico 9 pa uporablja dober odstotek vseh uporabnikov Internet Explorerja.
Pri analizi operacijskih sistemov je raziskava pokazala, da večina uporabnikov prisega na operacijske sisteme družine Microsoft Windows. Prednjači Windows XP s 54 odstotki. Windows 7 je od zadnje raziskave pridobil 9 odstotnih točk in ga trenutno uporablja 28 odstotkov uporabnikov spletnih medijev. Sledi jim Windows Vista, ki se mu je delež znižal na 9,5 odstotka, operacijska sistema Mac OS in Linux pa imata vsak po dobra 2 odstotka uporabnikov.
Najpogosteje zabeležena ločljivost zaslona je pri uporabnikih ostaja 1024x768 točk (24 %). Ločljivost 1280x1024, ki je značilna za 17- in 19-palčne zaslone, je na drugem mestu (18 %), sledi ločljivost 1280x800, značilna za prenosne računalnike (12 %), in 1680x1050, ki pa je značilna za 20- in večpalčne zaslone (8 %). Opazno porast so imeli zasloni z ločljivostjo 1366x768 (8 %) in 1440x900 (7 %), ki so značilni za novejše prenosnike.
Ocenjen profil povprečnega obiskovalca slovenskih spletnih medijev je po podatkih analize podjetja iPROM enak kot pri zadnji analizi. Povprečni uporabnik uporablja operacijski sistem Windows XP z ločljivostjo zaslona 1024x768 in brskalnik Mozilla Firefox 3.6.
Metodološki podatki
iPROM s programsko opremo iPROM AD Server neprestano spremlja tehnološke značilnosti računalnikov uporabnikov slovenskih spletnih medijev, obenem pa preverja tudi tipe brskalnikov, operacijske sisteme in ločljivosti monitorjev. Analiza je bila opravljena v začetku marca 2011, tedenski vzorec pa je po standardu IAB zajemal 230 milijonov meritvenih zahtevkov.
O podjetju iPROM
iPROM je vodilna spletna oglaševalska agencija, ki svojim naročnikom zagotavlja pripravo, organizacijo in izvedbo izključno takšnih spletnih oglaševalskih akcij, ki prinašajo merljive in vidne rezultate. Širok nabor edinstvenih tehnoloških in medijskih rešitev (iPROM DIREKT, iPROM VIDEO, iPROM CENTRAL, iPROM MEDIA, iPROM NEOS, iPROM ADPANEL, iPROM SOCIAL in iPROM AD Server) omogoča izvedbo najobsežnejših in najzahtevnejših marketinških strategij, njihovo optimizacijo in končen uspeh.
Podjetje je zavezano neodvisnosti od medijev, saj le tako zagotavlja najširši medijski nabor - od oglaševanja na vsebinskih spletnih medijih, medijih s spleta 2.0, do virusnega oglaševanja in oglaševanja v iskalnikih. iPROM sledi trem osnovnim merskim standardom IAB: serviranje oglasov, video oglaševanje in obogateni spletni oglasi.
Dodatne informacije:
Simon Cetin
Naslov: iPROM, d. o. o.
Marjekova 4
1000 Ljubljana
T: 01/ 51 10 782
F: 01/ 51 10 783
E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
S: www.iprom.si
