Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Koenig & Bauer je od nedavnega član evropskega trajnostnega projekta Holy Grail 2.0.
Pod pokroviteljstvom evropskega združenja blagovnih znamk AIM (Association des Industries de Marque) več kot 120 podjetij in organizacij v dobavni verigi embalažne industrije združuje svoje trajnostne sposobnosti v projektu »Holy Grail 2.0«. Njihov glavni cilj je uveljaviti proizvodnjo embalaže, ki zagotavlja kakovostno recikliranje te v EU. Na tak način bi lahko vzpostavili tudi dejansko učinkovito krožno gospodarstvo embalaže. V družbi Koenig & Bauer si predvsem želijo razvoja inteligentnega recikliranja embalaže.

Embalažni materiali so kot odpadek ogromno breme za okolje, a danes jih je že mogoče reciklirati, zato jih je potrebno v obliki surovin ohranjati v obtoku. Cilj tega pionirskega projekta je označiti embalažo s pomočjo digitalnih vodnih žigov in tako poenostaviti samodejno razvrščanje odpadkov za recikliranje ter pridobiti visokokakovostno reciklirano surovino. Še poseben izziv predstavlja področje proizvodnje plastične embalaže. Evropska unija je namreč določila, da se bo po letu 2030 lahko uporabljala zgolj trajnostna plastična embalaža, ki se lahko ponovno uporabi oziroma reciklira.

Iz številnih raziskav v preteklost izsledki kažejo, da je na področju sledljivosti embalaže najbolj obetavna tehnologija digitalnih vodnih pečatov. To so nevidni kodirani zapisi, ki so natisnjeni na površini embalaže. Vsebujejo lahko širok obseg informacij, na primer podatke o proizvajalcu, informacije o zalogah (SKU - Stock Keeping Units), informacije o vsebnosti predelane plastike in sami sestavi večplastnih materialov, informacije o vsebovanih živilskih in neživilskih proizvodih.

Nova tehnologija je brez težav prestala testno fazo razvrščanja, pobuda Holy Grail 2.0 pa si sedaj zadaja vzpostaviti prvi dejanski industrijski obrat z implementacijo tehnologije razvrščanja embalaže s pomočjo odčitavanja digitalnih vodnih pečatov.

Več informacij na www.koenig-bauer.com.