Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
20150525 iprom graf 2
Trend rabe spletnih brskalnikov.
Letos je spletni brskalnik Chrome po priljubljenosti med slovenskimi uporabniki spleta, ki za brskanje uporabljajo namizne in prenosne računalnike, prvič doslej prehitel svojega večnega tekmeca Firefox. Danes Googlovemu brskalniku zaupa že več kot 35 odstotkov uporabnikov, kažejo iPROM-ovi najnovejši podatki o rabi spletnih brskalnikov in operacijskih sistemov med slovenskimi uporabniki spleta. Podatki se nanašajo na letošnji april, raziskava pa je bila izvedena s pomočjo programske opreme iPROM AD Server na vzorcu 1,45 milijona slovenskih uporabnikov interneta.

Ostala pomembnejša dejstva:
  • Prvič doslej se je na prvo mesto po priljubljenosti med uporabniki namiznih in prenosnih računalnikov povzpel brskalnik Chrome, ki mu danes zaupa že dobrih 35 odstotkov slovenskih uporabnikov spleta.
  • Raste delež rabe brskalnika Safari, kar gre pripisati priljubljenosti blagovne znamke Apple.
  • Pri rabi operacijskih sistemov pridobiva pomembno mesto Mac OS X, ki ga ima nameščenega že 9,31 odstotka slovenskih uporabnikov spleta.

Končuje se vladavina Firefoxa – Slovenci za brskanje po spletu z namiznimi in prenosnimi računalniki najraje uporabljajo Chrome

Že zadnjih nekaj let zapored smo med slovenskimi internetnimi uporabniki priča stabilni in stalni rasti priljubljenosti brskalnika Chrome (Google), ki mu je januarja letos uspelo prehiteti Firefox (Mozilla). Tako je v maju Chrome zabeležil že 35,43-odstotni delež, Firefox pa le še 34,23-odstotnega.

Pada tudi priljubljenost brskalnika Internet Explorer (Microsoft). Iz nekdaj monopolističnega deleža ga po aktualnih podatkih sedaj uporablja le še 20,67 odstotka oziroma slaba četrtina slovenskih uporabnikov.

Na namiznih in prenosnih računalnikih se stabilno povečuje raba Applovega brskalnika Safari. Kljub temu, da je njegov 8,77-odstotni delež v celotnem kolaču še sorazmerno majhen, podatek vseeno nakazuje vse večjo priljubljenost (in tudi dostopnost) Applovih računalnikov med slovenskimi potrošniki.

Tehnološke značilnosti slovenskih spletnih uporabnikov

Pridobljeni podatki pričajo o pomembnih tehnoloških značilnostih namiznih in prenosnih računalnikov med slovenskimi uporabniki interneta. Analiza uporabljenih operacijskih sistemov kaže, da je še vedno daleč najbolj priljubljen sistem Microsoft Windows, ki ga skupaj uporablja kar 92,5 odstotka obiskovalcev spletnih medijev. Občutno pa se je povečal delež tistih uporabnikov, ki uporabljajo namizne in prenosne računalnike podjetja Apple z nameščenim operacijskim sistemom Mac OS X, ki mu pripada že 9,31-odstotni delež. V primerjavi s podatki iz januarja 2014 to pomeni, da je Mac OS X pridobil prek 100 odstotkov.


Uporabljena metodologija
Analiza je bila izvedena z rešitvijo iPROM AD Server, ki je namenjena distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. Z njo iPROM neprestano spremlja tehnološke značilnosti naprav, s katerimi slovenski uporabniki dostopajo do spleta, in obenem sledi tudi vrstam brskalnikov, operacijskim sistemom in ločljivosti zaslonov. Analiza je bila opravljena maja 2015 na mesečnem vzorcu slovenskih uporabnikov interneta, ki je po standardu organizacije IAB zajemal 1,6 milijarde meritvenih zahtevkov.

iPROM bo v začetku junija 2015 podrobno predstavil tudi podatke o rabi interneta v Sloveniji s pomočjo mobilnih naprav.

###

O podjetju iPROM
iPROM je vodilna spletna medijska agencija na domačem trgu, ki nudi celovite rešitve za digitalno komuniciranje. Naročnikom zagotavlja pripravo, organizacijo in izvedbo izključno takšnih digitalnih oglaševalskih akcij, ki prinašajo merljive in vidne rezultate. Širok nabor edinstvenih tehnoloških in medijskih rešitev (iPROM AD Server, iPROM CentraliPROM Video, iPROM Svetovanje, iPROM Social, iPROM Search, iPROM Cloud, iPROM Mobile) omogoča izvedbo najobsežnejših in najzahtevnejših digitalnih trženjskih strategij, njihovo optimizacijo in končen uspeh.

Podjetje je zavezano neodvisnosti in transparentnosti, saj le tako zagotavlja najširši nabor medijskih rešitev v digitalnem okolju – od oglaševanja na vsebinskih spletnih medijih in družbenih omrežjih do virusnega oglaševanja in oglaševanja v iskalnikih. Celoten medijski zakup, ki ga opravlja iPROM, temelji na t. i. programski opremi za zakup v oblaku (Cloud Media Buying), ki jo razvijajo v družbi iPROM. Lastne programske rešitve zagotavljajo celostno analitiko in dinamično optimizacijo porabe sredstev pri vseh oblikah zakupa medijskega prostora. iPROM sledi smernicam IAB na področju tehnologije za serviranje oglasov, video oglaševanja, obogatenih spletnih oglasov in mobilnih oglasov.